Profesjonalne wdrożenia Asterisk PBX.

Iptelekom świadczy usługi doradztwa i wdrożenia Asterisk. Oficjalnie mówi się o Asterisku, że jest programową centralą telefoniczną o otwartym kodzie (open source), łączącą w sobie tradycyjną telefonię stacjonarną i telefonię pakietową. Nieoficjalnie, Asterisk jest najprawdopodobniej najpotężniejszym, najbardziej elastycznym i dostosowującym się do potrzeb użytkownika systemem telekomunikacyjnym opartym na licencji GPL.

Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa gwiazdka symbolizującego w informatyce dowolny znak „*”. Twórcą Asteriska jest Mark Spencer i firma Digium. Większość wdrożeń Asteriska oparte jest na Linuksie, ale działa on również pod kontrolą systemów Windows, BSD oraz Mac OS X.

System Asterisk wykorzystywany jest przez małe, średnie i duże przedsiębiorstwa na całym świecie. Asterisk umożliwia podłączenie firmowych telefonów IP bądź bramek VoIP z tradycyjną telefonią oraz z operatorami VoIP. Wdrożenie Asterisk z IPTELEKOM to oszczędność czasu i gwrancja uruchomienia bezpiecznej usługi.

Asterisk to:

  • bezpłatne rozmowy pomiędzy oddziałami firmy.
  • ograniczenie kosztów połączeń telefonicznych – dywersyfikacja usług i dostawców.
  • bezpłatne przekazywanie połączeń telefonicznych pomiędzy telefonami firmy, także pomiędzy oddziałami
  • Mobilność. Możliwość dostępu do swojego numeru wewnętrznego oraz miejskiego w dowolnym miejscu w kraju i na świecie. Również w smartfoenie.
  • Współpraca z tradycyjnymi telefonami, aparatami VoIP, komputerami i smartfonami
  • Duża skalowalność systemu. Niezależna od drogich kart rozszerzeń które trzeba zakupić w tradycyjnych centralach telefonicznych.
  • Łatwość w zapewnieniu ciągłości działania usług dzięki mechanizmom HA (hight availability)
  • Cyfrowa technologia przekazu i obsługi dźwięku.
  • Możliwość wykorzystania tego samego okablowania strukturalnego co sieć LAN. Łatwość rozdzielenia ruchu telefonicznego od danych dzięki zastosowaniu VLAN np. z telefonami Fanvil.
  • Integracja z zewnętrznymi systami takimi jak CRM, sklepy internetowe, programy księgowe,
  • Wdrażanie zaawansowanych funkcjonalności jak synteza mowy czy ASR.

Najważniejsze funkcje i moduły centrali telefonicznej opartej na oprogramowaniu Asterisk:

  • IVR – wielopoziomowe menu głosowe pozwalające rozdzielić ruch do odpowiednich działów firmy
  • Nagrywanie połączeń bez konieczności zakupu dodatkowego i drogiego sprzętu jakim są rejestratory
  • Możliwość wykorzystania tradycyjnych linii telefonicznych E1 – ISDN 30B+D (PRA, PRI), ISDN 2B+d (BRA, BRI), analogowych, GSM – karty SIM. Dzięki zastosowaniu kart lub bram takich producentów jak Sangoma, Digium, Allo, Zycoo.
  • Zapowiedzi słowne – nieograniczona ilość zapowiedzi głosowych np. powitalnych,
  • Telekonferencje możliwość prowadzenia konferencji głosowych z podziałem na administratorów oraz uczestników
  • Wideokonferencje możliwość prowadzenia konferencji z wykorzystaniem połączeń wideo.
  • poczta głosowa –
  • fax2mail
  • mail2fax
  • kolejkowanie połączeń (grupy ACD)
  • moduł Call Center – raportowanie
  • DISA
  • Blokowanie niechcianych połączeń – blacklisty
  • Zaawansowane reguły routingu połączeń
  • Dowolność numeracji wewnętrznej miejskiej
  • Kampanie Call Center
  • Połączenia oczekujące
  • Przekazywanie rozmów,
  • FollowMe
  • Oddzwanianie
  • Parkowanie połączeń
  • DND – Nie przeszkadzać
  • Konsole sekretrarskie
  • Bilingowanie połączeń

Ponad 10 letnie doświadczenie naszej firmy pozwoli nam zagwarantować, że otrzymają Państwo usługę bezpieczną, dopasowaną do własnych potrzeb. Dzięki usługom doradczym będziemy w stanie zaprojektować rozwiązanie od podstaw. System zostanie przygotowany i wdrożony przez inżynierów z wieloletnim doświadczeniem w telekomunikacji. W ostatnim kroku zagwarantujemy ciągłość działania usługi oraz rozwój o nowe funkcjonalności dzięki opiece informatycznej – outsourcing Asterisk.