Serwer wideokonferencji w chmurze

Serwer wideokonferencji w chmurze

Spotkania online, webinaria, konsultacje, szkolenia w skrócie Iptelekom Meet czyli serwer wideokonferencji, który znajduje szereg zastosowań biznesowych. Jeżeli twoja firma działa w nowoczesnym środowisku to narzędzie jest doskonale dopasowane do twoich potrzeb.

Spotkania online poprawiają efektywność komunikacji, zapewniając więcej informacji i opcji dla każdego projektu, który wykonujesz. Daje Ci zupełnie nowe doświadczenie w prowadzeniu dynamicznej komunikacji video. Narzędzia pomagają napędzać procesy biznesowe i podnosić standardy firmy.

Iptelekom Meet to miedzy innymi korzystanie z :

  • czat,
  • kamera,
  • audio,
  • emotikony,
  • wyodrębnione pokoje dla zespołów/grup,
  • dowolność łączenia użytkownika do serwera,
  • udostępnianie pulpitu,
  • możliwość edycji przez kilku użytkowników.

Platforma umożliwia szereg funkcjonalności, które są dostępne w momencie instalacji serwera. Iptelekom Meet wykorzystuje technologię WebRTC (otwarty standard do komunikacji w czasie rzeczywistym) komunikacja głosowa i video w aktualnym czasie. Użytkownikowi wystarczy dostęp do komputera z wbudowaną kamerą, mikrofonem do wykorzystania pełnej funkcjonalności platformy.

System jest doskonały zarówno dla zespołów 10 osobowych, korporacji gdzie liczba pracowników przekracza 150 użytkowników jak i dla firm, które chcą prowadzić spotkania online tylko z konkretnym klientem sam na sam narzędzie jest elastyczne w zależności od potrzeb końcowego użytkownika.

Iptelekom Meet to bogata w funkcje aplikacja, która ma na celu zaspokojenie wszystkich wzmagających użytkowników. Nieustannie poszerzamy ofertę i narzędzia, natomiast jeżeli masz sugestie oczywiście czekamy na twój feedback.

Platforma pozwala na logowanie się użytkowników w kilku formach oczywiście poza dostępem wewnętrznym możemy zalogować się wykorzystując konto Google, Twitter i Office365.

W momencie zalogowania się do naszego serwera użytkownik otrzymuje poniższy widok

 

Podstawowy poziom systemu pozwala w bardzo łatwy, intuicyjny sposób przygotować wideokonferencję. Klikając Create Room przygotujemy indywidualny „pokój” do zestawienia spotkania, otrzymamy indywidualny link, który możemy skopiować, udostępnić i oczywiście uruchomić prowadzone szkolenie/spotkanie. Ponadto indywidualny zakres naszego konta posiada dodatkowe funkcje jak widok różnych konferencji, które są uruchomione wewnątrz naszej firmy do której jesteśmy przydzieleni. Spotkania mogą być nagrywane, które w poniższej historii będą widoczne ma to bardzo ważne zastosowanie w przypadku szkoleń, webinarów lub wykładów.

Po zalogowaniu się do platformy uzyskujemy tzw. dashboard czyli widok systemu konferencyjnego, w którym mamy do dyspozycji między innymi.  Panel z widokiem użytkowników, obraz video, czat. Okienka są bardzo elastyczne i „user friendly” możemy widok zmniejszyć / powiększyć, zwinąć. Widok oczywiście można zmienić z pośród kilku „skórek”, które są dostępne w systemie. Czat oprócz publicznego widoku posiada dodatkową zaawansowaną funkcję czatu prywatnego, dzięki któremu możemy rozmawiać prywatnie z wybranym uczestnikiem. Każde spotkanie możemy nagrywać lub nie sami decydujemy o charakterze prowadzonej rozmowy.

Głównym punktem dashboardu jest oczywiście widok w tym przypadku prezentacji, którą możemy wgrać z lokalnego dysku komputera lub innej lokalizacji w internecie. System pozwala wgrać taki plik na stałe w przypadku kiedy prowadzimy spotkania bazując na wykorzystaniu tego samego pliku. Główny widok pozwala na edycje wgranego pliku czyli w momencie kiedy chcemy zwizualizować użytkownikowi konkretny punkt posiadamy narzędzia, które pozwolą na podświetlenie tekstu, napisanie dodatkowe tekstu w trakcie prezentacji, zaznaczenie elementu, wyczyści wszystkie wprowadzone adnotacje. Podczas prowadzonej prezentacji mamy możliwość komunikacji z uczestnikami np. poprzez wprowadzenie ankiety. Powyższy widok wykorzystywany jest gdy prowadzimy szkolenie, webinaria w sytuacji kiedy to organizator konferencji jest głównym i jedynym prowadzącym. System pozwala jednym kliknięciem przełączyć widok np. tylko na widok z kamery kiedy chcemy widzieć uczestników naszej konferencji.

Po zakończonym spotkaniu jeżeli nagrywaliśmy meeting w panelu naszego użytkownika pojawi się wpis z historią naszego spotkania. W szczegółach zobaczymy widok ile trwało spotkanie, ilu było uczestników. Nagranie możemy usunąć lub udostępnić np. dla użytkowników, którzy nie mogli uczestniczyć w tym spotkaniu. Zarejestrowane są wszystkie aktywności związane z nagraniem:  obraz z kamerki internetowej, prezentacja, czat, udostępniany pulpit komputera. Nagrany obraz odtwarzany jest w przeglądarce internetowej.

Jakie są minimalne wymagania serwera wideo ? 

Iptelekom oferuje wdrożenia w trzech modelach konfiguracji. Usługa hostowana na zasobach ulokowanych w Iptelekom Data Center. Klient otrzymuje dostęp do wydajnych serwerów, które umożliwiają szybkie i sprawne korzystanie z funkcjonalności systemu. W innym przypadku realizujemy konfiguracje pozwalające ulokować serwer wideokonferencji w  ramach wewnętrznej infrastruktury technicznej na serwerze dedykowanym lub na wirtualizacji stacji roboczych.

Minimalne wymagania systemu wideokonferencji  to:

  • procesor quad-core 2.6+ Ghz,
  • pamięć 4GB RAM (rekomendowane 8GB),
  • minimum 500GB na dysku do nagrań,
  • stabilne, symetryczne łącze internetowe.

Wydajność ?

Przed wdrożeniem zazwyczaj głównym pytaniem jest wydajność serwera wideokonferencji. Ilu użytkowników platforma obsłuży jednocześnie ? Przede wszystkim zależy to od wydajności maszyny, na której uruchomiona jest platforma serwerowa. Dedykowane serwery Iptelekom pozwalają na bardzo dużą wydajność systemu. Kolejnym aspektem jest rodzaj prowadzonych spotkań online, ponieważ do systemu można dołączyć w dwóch trybach. Pierwszy tryb „tylko odsłuch” pozwala dołączyć użytkownikowi do spotkania nie udostępniając swojego mikrofonu tylko słuchając. Natomiast w drugim trybie jest możliwość udostępniania obrazu ze swojej kamery internetowej, znacznie więcej ruchu pakietów internetowych generuje drugi tryb. Platforma wideo funkcjonuje w różnej wielkości firmach począwszy od małych przedsiębiorstw gdzie łączy się jednocześnie do 20 użytkowników video po duże korporacje gdzie odbywają się szkolenia online dla ponad 100 użytkowników.

Innowacyjność

Wyprzedź konkurencję ! Już dziś możesz oferować swoim klientom spotkania online budując prestiż i profesjonalizm swojej firmy. Oszczędzaj czas i pieniądze zmniejszając liczbę spotkań w siedzibie klienta zmieniając formę komunikacji bazując na nowoczesnych narzędziach informatycznych.

Skorzystaj z wiedzy i doświadczeń naszego zespołu wdrożeniowego. Skontaktuj się z nami w celu umówienia spotkania projektowego online.

IPTELEKOM Michał Ludwiczak
Al. Tadeusza Kościuszki 80/82 lok. 711,
90-437 Łódź

Projekty IT
+48 426 000 000

Formularz kontaktowy Iptelekom